dinsdag 28 februari 2012

28 februari 2012

Beste fietsvrienden,

Zuydbiker heeft de fiets weer uit de schuur gehaald. De winter is voorbij. De hevige vrieskou en de gladde wegen liggen achter ons. De carnaval was weer een uitbundig feest vol kleur, muziek en vriendschap. De actie IN BEWEGING VOOR MPONGWE is nu echt van start gegaan. De eerste kick-off bijeenkomsten zijn helaas dunnetjes bezocht. Het project is momenteel nogal lauwtjes en kleurloos. Maar dit is pas het begin. Er zijn toch medewerkers en studenten informatie komen ophalen, komen praten met leden van de projectgroep en vrijwilligers. Het balletje begint te rollen. Beschouw het maar als een dieselmotor, die moet je eerst voorgloeien (of hoeft dat tegenwoordig niet meer?) voordat de motor gestart kan worden.

Maar wat is het zwaar! Mijn laatste fietsdag was op 27 januari. Daarna is Koning Winter opgestaan. Op 27 februari ben ik weer gaan fietsen. Waar is mijn conditie gebleven? Op 27 januari was ik sterk, had ik uithoudingsvermogen, snelheid. Het lijkt wel of er niets van over is. Pijn in mijn benen, zwoegende ademhaling en als toetje een hongerklop waar de Kneet jaloers op zou zijn. Maar als beloning als ik Maastricht binnenfiets het zicht op een lange rij stilstaande auto's voor de gehate doseerlichten. Dan fiets ik toch liever. Langs de huizen in Amby. De kookgeuren die door afzuigkappen naar buiten geblazen worden kwellen me met visioenen van in pruttelende jus gaarkokende karbonaadjes, speklappen en biefstukjes.
Dan fiets ik de oprit op, zet de fiets tegen de muur en stap de warmte van ons huis binnen, waar ik verwelkomd wordt door een zachte sofa en een kwispelende hond.

Zuydbiker is thuis.



PS
Beste fietsvrienden, als jullie willen reageren op mijn blog, of contact met mij willen opnemen, stuur dan een mailtje naar guus.hameleers@zuyd.nl.  Ik hoor graag van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten