woensdag 28 maart 2012

Hallo fietsvrienden!

Jullie zijn mijn sponsors en ik beschouw jullie dus als mijn ploegbazen en als ik fiets stel ik me zo voor dat jullie allemaal in de volgauto's zitten. Dus ik zie een van jullie al uit de auto hangen om mijn derailleur al rijdend te smeren...of met een imbussleutel mijn zadel een milimetertje op te krikken...een drinkbus aanreiken terwijl ik me even vast kan houden aan de auto.... een verband om mijn been draaien omdat ik het prikkeldraad niet heb kunnen ontwijken...  
En dan gaat mijn fantasie met me op de loop...motoren flitsen langs me door, hard accelererend, of juist langzaam rijdend zodat de fotograaf een foto kan maken... het flitslicht verlicht de grijze morgen.... hoor ik daar niet het ronken van een helicopter... jullie roepen in mijn oortje dat ik moet versnellen... de cameraman van de televisie haalt acrobatische toeren uit achterop de motor om mij goed in beeld te krijgen... het typische getoeter van volgauto's die willen passeren...  en ja, daar zijn ze, de supporters langs de kant van de weg, die me aanmoedigen met Zuydbiker-vlaggetjes in hun handen, en agenten die moeite moeten doen om het publiek tegen te houden....

Dan wordt de fantasieballon doorgeprikt en bevind ik me in de stilte van een mistige, koude morgen, zwoegend om de Heekerbeek op te komen, die laatste steile knik naar Klimmen. Het laatste stukje romantiek wordt weggeblazen door de man op e-bike die me moeiteloos voorbij schiet....

Een hartelijke groet aan mijn volgers
Zuydbiker

Reageer naar: guus.hameleers@zuyd.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten